نوع گوشت: نرم و لطیف. مهم ترین مواد مغذی و ویتامینها: سدیم، پتاسیم، امگا۳، کولین، کلاژن، مس و روی. مناسب برای: تیروئید، ساخت کلاژن، بهبود افسردگی و رفع خستگی.

صدف استوانه ای

گوشت صدف استوانه ای  تازه چطور است؟                        

صدف استوانه ‌‌ای به سختی توصیف می شود، اما بسیار خوش طعم است. طعمی شور و کمی مشابه طعم ماهی دارد. بافت آن نرم، جویدنی و تقریبا کره‌ای است. صدف استوانه‌ای دارای مقادیر بالایی ویتامین C است. ویتامین C، یک ویتامین آنتی اکسیدان و ماده مغذی ضروری مهم است که برای ساختن پوست، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگهای خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین ویتامین C باعث بهبودی زخم‌ها، ترمیم و نگهداری غضروف، استخوان‌ها و دندان‌ها به عنوان یک آنتی اکسیدان می‌شود.

 

ویتامین ها و ارزش تغذیه ای صدف استوانه ای تازه                        

رفع خستگی با صدف استوانه ای تازه

صدف استوانه ای تازه با خستگی مزمن مبارزه کرده و به تسریع ترشح ملاتونین و تنظیم الگوی خواب و در نتیجه خواب بهتر و آرامتر کمک می‌کند. همچنین B12 منجر به حفظ سلولهای قرمز خون و سلولهای عصبی شده و تشکیل DNA را تسهیل می‌نماید. صدف همچنین منابع خوبی از ویتامین A، کلسیم، سلنیوم و پتاسیم است. همچنین فاقد جیوه است. صدف می‌تواند در رفع مشکل باروری مردان مفید باشد زیرا حاوی مقادیر بالای روی می‌باشد. روی نقش بسزایی در افزایش قدرت باروری مردان دارد.

صدف استوانه ای سرشار از کلاژن

صدف دارای مقادیر بالای کلاژن است. کلاژن پروتئینی است که در بدن انسان یافت می‌شود. این ماده برای حفظ سلامت پوست، غشاهای مخاطی، مفاصل و سایر سلول‌ها حیاتی است. بسیاری از ما کلاژن کافی دریافت نمی‌کنیم. برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید می‌توانید مکمل مصرف کنید اما بسیاری از ما این کار را نمی‌کنیم. یکی از راه های بهبود تولید کلاژن این است که اطمینان حاصل کنید غذای دریافتی حاوی مقادیر بالای کلاژن باشد. ویتامین C همچنین در کمک به دریافت آهن کافی مهم است. صدف‌ها حاوی مقدار زیادی از آن هستند. و همه ما می‌دانیم که ویتامین C برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما مهم است.

صدف استوانه ای مناسب برای تامین ید

ید برای تولید هورمون های تیروئید ضروری است. انجمن تیروئید آمریکا می‌گوید، بدن ما این ماده مغذی را ایجاد نمی‌کند، بنابراین شما باید به اندازه کافی در رژیم غذایی خود باشید. عدم دریافت ید کافی منجر به کمبود می‌شود، که می‌تواند منجر به کم کاری تیروئید و احتمالاً اختلالات فکری در کودکان و نوزادانی شود که مادران در دوران بارداری ید کافی مصرف نکردند. صدف همچنین حاوی دوز بالایی از مس است که برای کارکرد موثر ید در بدن ضروری است. صدف‌ها استوانه ای سرشار از سلنیوم هستند و در هر ۱۰۰ گرم ۲۴٫۳ میکروگرم دارند. این ممکن است به افراد مبتلا به روماتیسم کمک کند. صدفهای دریای حاوی مقادیر بالای ریبو فلاوین هستند. فلاوپروتئین‌های مورد نیاز برای متابولیسم اسیدهای چرب در مغز و تنظیم هورمون‌ها در ریبوفلاوین‌ها وجود دارد. همچنین، برای سلامتی قلب و عروق عالی است، از سلامت چشم شما پشتیبانی می‌کند.

کولین

کولین یک ویتامین نیست، اما یک ترکیب ویتامین مانند (و یک ماده مغذی ضروری) است که نقش مهمی در سلامتی دارد. مصرف کافی کولین برای سلامت کبد مهم است و به نظر می‌‌رسد در برابر بیماری کبد چرب محافظ است. علاوه بر این، کولین برای تولید یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین ضروری است. این ترکیب همچنین مزایایی برای حافظه و عملکرد کلی مغز دارد. شاید شنیده باشید که تخم مرغ به عنوان بهترین منبع کولین ذکر شده است. یک تخم مرغ بزرگ ۱۴۷ میلی گرم تأمین می کند. با این حال، صدف استوانه‌‌ای نیز یک منبع عالی از کولین است و یک وعده ۱۰۰ گرمی ملوک ۱۱۰ میلی‌‌گرم کولین را ارائه می دهد.

 

مشخصات ظاهری صدف استوانه ای تازه جنوب ایران                               

وزن متوسط صدف چقدر است؟                                    

در هر کیلوگرم صدف استوانه ای تازه حدود ۲۴ عدد صدف متوسط وجود دارد.

شکل ظاهری صدف استوانه ای چطور است؟                                    

اسکوئید جنوب با نام انگلیسی clam و نام بومی‌ ملوک شناخته می‌‌شود. اول از همه، صدف فقط یک گونه نیست. در واقع، هزاران گونه مختلف صدف در سراسر جهان وجود دارد، و آن‌‌ها می‌‌توانند به شدت در شکل و اندازه متفاوت باشند. به عنوان مثال، بعضی از صدف‌‌ها می توانند در کف دست یا در مورد صدف غول پیکر قرار بگیرند. وزن آنها می‌‌تواند به اندازه ۴۴۰ پوند (۲۰۰ کیلوگرم) باشد. جالب است که طول عمر برخی از گونه های صدف یک سال است، در حالی که برخی دیگر می‌‌توانند تا ۵۰۰ سال زندگی کنند. صدف ها درون دو پوسته ای قرار دارند که توسط یک رباط و مفصل لولا به هم چسبیده اند. همانطور که قبلاً ذکر شد، صدفها نوعی از نرم تنان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *