میگو وانامی ریز، در بخش های گسترده ای از استان هرمزگان پرورش یافته و به دلیل مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، تولید آن در مزارع پرورش میگو مقرون به صرفه است. فروش میگو وانامی، بر اساس سایز و کیفیت عرضه می گردد. میگو خشک به دلیل ماندگاری بالا، فروش خوبی در بازارهای جهانی داشته و هم اکنون شرکت های زیادی در کشورمان به کار تولید و پخش عمده میگو خشک صادراتی مشغول هستند. میگو خشک شده، به عنوان آجیل و تنقلات شناخته می شود و یا از آن میگو سوخاری تهیه می کنند.

چند فواید میگو برای رشد کودکان

میگو‌ از جمله آبزیانی است که انواع مختلف آن را می توان هم در آب های شیرین و هم شور یافت. میگو، یکی از پرطرفدارترین غذاهای دریایی بوده که روش های ‌پخت متفاوتی دارد و به دلیل آنکه سرشار از مواد مغذی، انواع املاح معدنی و ویتامین ها می باشد، مصرف آن به تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان توصیه می شود. یکی از دغدغه های اصلی والدین، کیفیت تغذیه کودکان است که به رشد جسمی و مغزی آن ها کمک کند.

میگو بهترین ماده خوراکی برای کودکان به حساب آمده که بسیار خوشمزه بوده و به شیوه های مختلف، قابل پخت است و سرشار از مواد مغذی می باشد که برای رشد کودکان فواید بسیاری به همراه دارد:

  • اشتها آور: یکی از بزرگترین فواید میگو، کمکی است که این ماده خوراکی به افزایش اشتهای کودکان می کند. نوعی پروتئین خاص، در میگو وجود دارد که به تولید هورمون تحریک کننده روده منجر می شود. این هورمون تحریک کننده، به معده فرمان می دهد، عمل هضم را کندتر کند و در نتیجه آن اشتها افزایش می یابد.
  • کمک به رشد استخوان ها و مغز: امگا ۳ موجود در میگو کمک می کند تا رشد استخوان های کودک افزایش یافته و تکامل مغز به طور صحیح و کامل انجام گیرد.
  • پیشگیری از کم خونی: از آن جایی که سطح قابل توجهی از ویتامین B12 و همچنین آهن در میگو وجود دارد، این ماده خوراکی بهترین نتیجه را در پیشگیری از کم خونی خواهد داشت. B12 همچنین به تولید DNA در سلول ها کمک کرده و موجب می شود متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها در سلول ها به درستی انجام گیرد.
  • رشد صحیح کودکمیگو منبع بسیار خوبی برای دریافت مواد معدنی ضروری بدن است. عناصری مانند روی، ید، فسفر و کلسیم، همگی به رشد بهتر جسمی و مغزی کودک کمک شایانی می کنند.

آشنایی با انواع میگو درجه یک

میگو، از جمله آبزیان سخت پوستی است که دارای پوستی سفت و محکم بوده و در گونه های خوراکی متعددی یافت می شود. میگوها را بر اساس شکل ظاهری و سایزی که دارند به انواع و اسامی مختلفی تقسیم بندی می کنند. در سواحل جنوبی کشور ما هم تنوع خوبی از انواع گوناگون میگو وجود داشته که در بازار داخلی و خارجی طرفداران زیادی دارند. انواع میگو درجه یک عبارتند از:

  • میگو ببری: این نوع میگو بیش از همه در رنگ های صورتی و یا سبز مشاهده شده و به دلیل سایز درشت و طعم دلپذیری که دارد، در فهرست مرغوب ترین میگوها قرار گرفته و نسبت به باقی گونه ها، گران قیمت تر است.
  • میگو موزیاین نوع میگو، سایز کوچکتری در مقایسه با میگو ببری داشته و کمی ارزان تر است. به همین دلیل، محبوبیت بالایی در بازار دارد و طیف گسترده تری از مشتریان قادر به خرید آن هستند.
  • میگو سفید: همان طور که از نامش پیداست، رنگی متمایل به سفید داشته و در درجه سوم کیفیت قرار دارد. محدوده زیستی میگو سفید، در آب های جنوبی کشور بسیار گسترده است.
  • میگو سفید هندی: سهم بسیار کمی از بازار فروش میگو، به این گونه اختصاص یافته است و معمولا از کیفیت لازم برای ورود به بازار مراکز استانی برخوردار نیست.
  • میگو سرتیز: بومیان منطقه، از مشتریان میگو سرتیز هستند و با آن انواع خوراک های محلی را می پزند.
  • میگو ببری سیاه: تعداد این نوع میگو بسیار کم و محدود است. این محصول، سایز درشتی داشته و رنگ آن به طور ذاتی تیره می باشد. به همین دلیل، گاهی از میگو ببری معمولی هم گران تر است.

راه های شناسایی میگو با کیفیت

با توجه به اینکه میگو انواع مختلفی دارد و از جمله محصولات خوراکی است که باید صید روزانه بوده تا دارای کیفیت لازم باشد، هنگام خرید میگو مرغوب باید نکاتی را مورد ارزیابی قرار داد تا بهترین خرید در این رابطه انجام گیرد:

  • تازه یا منجمد: خرید میگوی تازه، نسبت به نوع منجمد آن، باید در اولویت قرار گیرد؛ اما در شهرهای بزرگ و دور از دریا، اغلب دسترسی به میگوی منجمد آسان تر است.
  • شکل ظاهری: میگو باکیفیت، حتما باید دارای پوست سفت بوده و هیچگونه لکی بر روی آن مشاهده نشود. میگوی زرد شده هم فاقد کیفیت است.
  • سایز: براساس درشتی و ریزی میگو، آن را دسته بندی و قیمت گذاری می کنند. هر چقدر میگو درشت تر باشد، دارای کیفیت بالاتری است.
  • عطرمیگو نباید بوی فساد دهد؛ بهترین میگو آن است که بوی دریا از آن احساس شود، نه بوی گندیدگی.
  • کاربردباید به نوع میگو برای استفاده در مصارف مختلف، توجه داشت. برای مثال، می توان از میگو خشک شده، برای سوخاری کردن و یا میگو تازه برای تهیه خوراک استفاده کرد.
  • بسته بندیمیگوهای با کیفیت، باید دارای بسته بندی کاملا وکیوم شده باشند که هوا هیچ راه نفوذی به داخل آن پیدا نکند. همچنین میگو حتما، در جای خنک باید نگهداری شود و فقط میگو خشک قابل نگهداری بیرون از یخچال است.

هر زمان مایل به استفاده از میگو منجمد باشید، باید آن را داخل یخچال و یا با گرفتن زیر آب سرد، یخ زدایی کنید. یخ زدایی میگو، در دمای اتاق و یا گرفتن آن زیر آب گرم، موجب فساد میگو می شود.

مرجع عرضه میگو وانامی ریز

 

مرجع عرضه میگو وانامی ریز، جزو مراکز اصلی پخش انواع آبزیان بوده، که باکیفیت ترین محصول را با قیمتی ارزان در دسترس مشتریان قرار می دهد. بهترین و بزرگترین بازارهای مرکزی فروش میگو وانامی، در شهرهای جنوبی کشور واقع شده و از آن جا به شهرهای مختلف ارسال می شود. شرکت های متعددی در حوزه پخش میگو وانامی در گوشه و کنار کشور مشغول به فعالیت هستند که بهترین محصول را با درجه کیفیت عالی در اختیار داشته و طبق سفارش مشتری برای وی ارسال می کنند.

بسیاری از مشتریان عمده میگو، به کار صادرات این محصول مشغول بوده و آن را در شکل و مدل های مختلف برای ارسال به بازارهای جهانی آماده سازی می کنند. میگو خشک صادراتی، یکی از فرآورده های پرفروش میگو در کشورهای خارجی است که عرضه آن در بازار دیگر کشورها، سود خوبی را نصیب صادرکنندگان می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *