جالب است بدانید دریای شمال کشورمان جزء آن دسته از دریا‌های جهان محسوب می‌شود که ماهی‌های گرانبهایی را در دل خود پرورش می‌دهد.

در سواحل جنوبی دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به این سواحل بیش از ۷۸ گونه و ۴۸ زیر گونه از ۱۷ خانواده شناسایی شده است.

لازم به ذکر است که ماهیان خاویاری این دریاچه از شهرت جهانی برخوردار بوده و ۹۰ درصد خاویار دنیا از ماهیان خاویاری این دریا استخراج می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سعی کرده است تا در این مطلب به معرفی انواع ماهی‌های شمال و روش‌هایی برای طبخ برخی از آن‌ها بپردازد؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع ماهی‌های شمال و روش طبخ آن‌ها

کیلکا

از خانواده شک ماهیان یا هرنیگ‌ها می‌باشد. صید محدود دارد. به صورت کنسرو یا دودی و یا منجمد به بازار می‌آید. در شوروی از قسمت آب‌های جنوبی دریای خزر صید فراوان دارد.

معرفی انواع ماهی‌های شمال و روش طبخ آن‌ها

خوراک ماهی کیلکا

ابتدا ماهی را بدیت ترتیب پاک کنید. سر ماهی را بکشید تا روده‌ی ماهی نیز بیرون آید سپس ماهی‌ها را شسته و در صافی بیندازید.

مواد لازم

▪ نیم کیلو ماهی کیلکا
▪ یک قاشق مربا خوری آویشن
▪یک عدد لیمو ترش
▪ صد گرم خامه
▪یک عدد فلفل دلمه‌ای
▪ مقداری نمک

روش تهیه

ابتدا ماهی را بدیت ترتیب پاک کنید. سر ماهی را بکشید تا روده‌ی ماهی نیز بیرون آید سپس ماهی‌ها را شسته و در صافی بیندازید تا آب اضافی آن گرفته شود مقداری روغن در تابه ریخته و روی حرارت بگذارید وقتی گرم شد ماهی‌ها را در آن تفت دهید در همان حال آبلیموی ترش و مقداری نمک و آویشن روی آن بریزید و مرتب مواد را هم بزنید تا کمی بپزد سپس خلال فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید پس از چهار دقیقه نصف غذا را در دیس بکشید و مقداری سیب زمینی سرخ شده روی آن بریزید باز مقداری از ماهی و یک ورقه سیب زمینی سرخ شده بچینید و روی آن را صاف نمایید سپس خامه را بعد از زدن روی آن بریزید و صاف کنید.

1 دیدگاه

  • ماهی مقادیر فراوانی اسیدهای چرب امگا۳ دارد که برای بهبود سلامت مغز بسیار مفیدند.و استفاده ازان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *