شاه میگو یکی خوشمزه ترین و لذیذترین آبزیانی است که به صورت پخته شده مصرف می شود شاه میگو به دلیل داشتن گوشت لذیذ و لطیف و همچنین نداشتن استخوان و تیغ طرفداران بسیاری دارد و می توان از آن در مهمانی های لوکس استفاده و سرو کرد، مرکز توزيع کنندگان شاه میگو کیلویی یکی از مراکز با سابقه و معتبر در پرورش و فروش شاه میگو در کشورمان می باشد و توانسته است با عرضه شاه میگو اعلا و درجه یک نیاز بازار های داخلی و خارجی به این محصول را تامین کند.

تفاوت شاه میگو با سایر میگو ها چیست؟

میگو گونه ای از سخت پوستان است که در بیشتر آب ها و اقیانوس های جهان اعم از آب شور یا شیرین یافت می شود و معمولا در بستر آب ها زندگی می کنند، تاکنون هزاران نوع میگو شناسایی شده است ولی فقط 20 نوع آن برای مصرف غذایی پرورش می دهند و به دلیل طعم بسیار خوب آن به صورت گسترده توسط انسان به عنوان غذا مصرف می شود و هرچه اندازه میگو ها بزرگ تر باشد ارزش آن بیشتر می شود.

شاه میگو یا لابستر نیز گونه ای از سخت پوستان است که در بیشتر آب های جهان یافت می شود و از نظر رفتاری فرق چندانی با میگو ها ندارند، فرق شاه میگو با میگو در اندازه آن هاست و شاه میگو بسیار بزرگتر از میگو است و در اعماق زیاد آب ها زندگی می کند در حالی که میگو در اعماق کم زندگی می کند و طول عمر شاه میگو بیشتر از میگو است، همچنین از نظر طعم نیز گوشت شاه میگو لذیذ تر از میگوست به همین دلیل شاه میگو اکثرا در مهمانی های اشرافی استفاده می شود.

از دیگر تفاوت های شاه میگو با گونه های دیگر این است که نسبت به بیماری های مختلف مقاوم تر بوده و به این ترتیب در پرورش آن نیازی به صرف هزینه های زیاد برای تهیه دارو های آنتی بیوتیک نبوده و با توجه به کم تر بودن مرگ و میر در این گونه ها، احتمال بروز خسارت در پرورش آن نزدیک به صفر بوده و به این ترتیب پرورش آن مقرون به صرفه است.

تاثیر مصرف میگو در تقویت مغز

آنچه از شاه میگو به عنوان غذا مصرف می شود گوشت بدن آن است در طب قدیم گوشت شاه میگو بر خلاف گوشت ماهیان که طبع سرد دارند، گرم و تر است و مصرف آن در زمستان توصیه می شود، شاه میگو به دلیل داشتن مقادیر زیادی از انواع مواد مغذی برای بدن انسان بسیار مفید است و از غذاهای دریایی بسیار مقوی محسوب می شود.

شاه میگو دارای مواد مغذی و انواع ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ،B3 (نیاسین) B5، B6، B9، C، D، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و روی می باشد که تنوع بالا ویتامین های B در این ماده غذایی سبب شده که مصرف آن برای پوست و مو بسیار مفید باشد.

همچنین شاه میگو یک منبع پروتئینی فوق العاده است و دارای اسید چرب های مفیدی چون امگا 3 و امگا 6 می باشد که جزو اسید های چرب اشباع نشده بوده و سلامت قلب را تضمین می کنند. شاه میگو به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید است و در پایین به چند خاصیت آن اشاره می شود:

  • آهن: شاه میگو سرشار از آهن است و می تواند با به جریان انداختن خون در تمام قسمت های بدن اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد سالم مغز را تامین کند و جریان اکسیژن در مغز را افزایش دهد از این رو شاه میگو برای تقویت حافظه و هوش بسیار مفید است.
  • اسید چرب های مفید مانند امگا 3 و امگا 6: وجود اسید چرب های مغذی در شاه میگو باعث شده است که این ماده غذایی خاصیتی ضد افسردگی و آلزایمر داشته باشد و از بروز افسردگی و آلزایمر در سنین پیری جلوگیری کند، همچنین امگا 3 موجود در این غذا می تواند نقش بسزایی در بهبود سیستم عصبی داشته باشد.

نحوه صادرات شاه میگو بسته بندی

عکس آپلود نشد.

شاه میگو از جمله آبزیانی است که خوشبختانه در کشورمان به وفور یافت می شود و بیشتر از دریا های جنوب مانند خلیج فارس و عمان صید می شوند هچنین در مراکز مخلتف پرورش می دهند بنابراین کشور ایران یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان شاه میگو در جهان است بنابراین برای جذب مشتری های خارجی به نکات زیادی باید دقت کرد:

  1. اندازه و کیفیت: شاه میگو در اندازه های مختلف صید یا پرورش می یابد بنابراین دارای کیفیت های مختلفی هستند و اندازه نقش مهمی در تعیین کیفیت شاه میگو دارد به طوری که هر چه اندازه شاه میگو ها بزرگ تر باشد گوشت آن لذیذ تر است.
  2. بهداشت و بسته بندی: برای صادرات شاه میگو ، آن را در بسته بندی های مخصوص قرار می دهند و در بسته بندی باید موارد بهداشتی و استاندارد های جهانی برای صادرات این محصول را رعایت کرد به طور مثال باید توجه شود که تمامی ضایعات شاه میگو جدا شده و محصول به طور کاملا خالص حاوی فیله های این آبزی باشد و همچنین در شاه میگو بسته بندی شده نباید خوناب مشاهده نشود.
  3. نحوه نگهداری: نکته مهم در نگهداری شاه میگو و میگو سرما است بنابراین در نگهداری و انتقال این ماده غذایی باید نکاتی را رعایت کرد تا از فاسد شدن جلوگیری شود بهترین و آسان ترین روش برای نگهداری شاه میگو فریز کردن آن است تا مدت زیادی به صورت تازه بماند، برای صادرات شاه میگو از هواپیماهای مخصوص استفاده می شود تا زمان انتقال این محصول به کشور مقصد کاهش یابد.

مراکز سفارش شاه میگو کیلویی

با توجه به خواص زیاد و گوشت لذیذی که شاه میگو دارد این ماده غذایی یکی از پر طرفدارترین غذاهای دریایی محسوب می شود و فروش آن روز به روز افزایش می یابد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی گسترش اینترنت می توان بسیاری از مواد غذایی را از طریق اینترنت خریداری کرد.

مشتریان گرامی می توانند برای خرید شاه میگو عمده و درجه یک به سایت مراکز سفارش شاه میگو کیلویی مراجعه کنند و این محصول فوق العاده را سفارش دهند، لازم به ذکر است این مرکز برای پرورش شاه میگو از متخصصان حوزه شیلات استفاده می کند لذا این مرکز بهترین نوع گوشت شاه میگو را به دست مشتریان گرامی می رساند همچنین برای جلوگیری از فاسد شدن محصول، شاه میگو ها را در بسته بندی های مخصوص نایلونی عرضه می کند و برای بسته بندی از دستگاه های تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می گیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *