عکس آپلود نشد.

قیمت میگو خشک شور تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد. اولین مولفه ای که می توان در مورد تغییرات قیمت میگو در نظر گرفت کیفیت این محصول است. زیرا همواره اجناس با کیفیت دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر اجناس هستند. مولفه دوم نوع خرید است که به صورت فله ای و یا بسته بندی باشد. معمولا محصولات بسته بندی از قیمت بالاتری به دلیل پرداخت بسته بندی ها برخوردار هستند. عوامل دیگری نیز برروی قیمت میگو خشک تاثیرگذارند. از جمله این عوامل می توان به برندی که میگوی خشک تحت عنوان آن عرضه می گردد، فصل خرید و یا عمده یا خرده تهیه کردن میگو و عواملی از این قبیل اشاره نمود.

عکس آپلود نشد.

آشنایی با ارزش غذایی میگو خشک

عکس آپلود نشد.

میگو خشک یکی از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه است که از فراورده های جانبی میگو به شمار می آید. این ماده غذایی بسیار پرطرفدار و خوش طعم است و دارای ارزش غذایی و دارویی بسیار فراوانی است و خوردن آن به همه اقشار بسیار توصیه می گردد.

میگو سرشار از فسفر است و این ماده غذایی می تواند بر روی سیستم مغز و اعصاب تاثیر فراوانی داشته و باعث هوش بالا و کارکرد خوب مغز گردد. همچنین خوردن میگو به افرادی که دچار پوکی استخوان هستند و یا در بلندمدت ممکن است به این عارضه دچار شوند بسیار توصیه می‌شود.

خوردن میگو همچنین از پوکی استخوان نیز جلوگیری به عمل می آورد. میگو همچنین بر روی سیستم قلب و گردش خون نیز تاثیر فراوانی دارد و می تواند به کارکرد بهتر قلب کمک فراوانی نماید. همچنین، میگو در بردارنده مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است و از بروز بسیاری از سرطان ها جلوگیری کرده و در صورت دچار شدن به سرطان می تواند در درمان آن بسیار موثر باشد.

البته آنچه مسلم است، این است که، هیچ ماده غذایی نمی‌تواند جایگزین انواع داروها گردد. اما خبر خوش برای افرادی که علاقمند به خوردن این محصول هستند، این است که، تا حد زیادی می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و در درمان برخی از آنها موثر باشد.

چگونگی آماده سازی میگو خشک شده

عکس آپلود نشد.

میگوی خشک یکی از انواع فراورده‌های میگو است که بسیار پر طرفدار و پر متقاضی بوده و بسیاری از افراد تمایل به استفاده از این نوع پروتئین دریایی دارند.

میگو خشک آجیلی از انواع میگوی خشک است که گوشت صورتی رنگی داشته و بسیار خوش طعم و لذیذ است، و علی رغم میگوی تازه بوی آزار دهنده ای ندارد. برخی از افراد خود مبادرت به تهیه میگوی خشک می نمایند. اما بسیاری از افراد از میگو خشک آماده استفاده کرده و آن را به صورت آماده از مغازه ها خریداری می نمایند.

میگوی خشک را به صورت های مختلف آماده سازی میکنند. از روش های سنتی گرفته تا انواع روش های صنعتی می توان میگو را آماده سازی و خشک نمود. البته در اغلب این روش ها میگو را ابتدا تا اندازه ای پخته و نیم پز می کنند و سپس خشک می نمایند.

میگو خشک معمولا به صورت شور و نمکی تهیه می گردد. گر چه در برخی موارد انواع ادویه جات و فل فل نیز با میگو ترکیب و طعمی خاص را به آن می بخشد. اما اغلب میگو های خشک شده یا به صورت ساده و یا به شکل شور به بازار ارسال می گردند.

در زمان خشک کردن میگو اولین نکته پختن و یا نیم پز کردن آن است. میگو را تا زمانی که به رنگ صورتی در آید پخته و سپس سر و پوست آن را جدا کرده و در مقابل نور خورشید خشک می نمایند. این روش یکی از روش های سنتی و رایج برای خشک کردن میگو به شمار می‌آید.

انواع روش های سنتی دیگر نیز جهت خشک کردن میگو وجود دارد. اما در روش های صنعتی نیز که تا حدی شبیه به روش سنتی است در تناژ بالا و مقادیر فراوان میگو را خشک کرده و پس از بسته بندی به بازار عرضه می کنند.

دانستنی هایی پیرامون ماندگاری میگو در فریزر

عکس آپلود نشد.

فریز کردن مواد غذایی پس از به وجود آمدن انواع فریزر های خانگی بسیار مرسوم و رایج شد. یکی از مواد غذایی که می‌توان آن را در فریزر در مدت طولانی نگهداری کرد انواع گوشت هاست.

میگو نیز در مدت طولانی می‌تواند با حفظ مواد غذایی در فریزر نگهداری گردد. معمولاً جهت خرید میگو محصول را به صورت فله ای و یا بسته بندی خریداری میکنیم. در صورت خرید فله ای میگو بهتر است سر میگوها را جدا کرده و میگو ها را با پوست روی آن در بسته های کوچک و به اندازه هر وعده غذایی بسته بندی نمود، و سپس اقدام به فریز کردن آنها کرد.

در مورد مواد بسته بندی نیز بهتر است در زمان خرید به برند مواد و تاریخ انقضای محصول توجه کنیم و در صورت داشتن تاریخ انقضا و برند مورد اعتماد اقدام به خرید محصول نماییم. بهتر است زمانی که میگو را به صورت بسته بندی خریداری میکنیم، بسته بندی را باز کرده و میگو را به اندازه دفعات مصرفی مجدد بسته بندی و سپس فریز نماییم.

با این کار نیازی نیست که در هر زمان پخت کل محصول را از فریزر خارج کرده و مجدداً فریز گردد. اگر این کار را انجام دهیم حتماً محصول را دچار فساد و غیر قابل استفاده می نماییم. همچنین در زمان خرید میگو بهتر است به کیفیت محصول و تازه بودن آن دقت بسیار داشته باشیم.

زیرا نگهداری محصول در فریزر به مدت طولانی انجام می پذیرد. پس بهتر است محصول تازه را فریزر نماییم. تا گذر زمان همراه با بی کیفیت بودن بر روی طعم غذا تاثیر نگذارد. میگو را می توان به مدت طولانی در فریزر نگهداری کرد.

اما باید توجه داشت که میگوی بی کیفیت و یا فاسد شده دارای یک بوی بسیار بد و تند می باشد که درجه فساد میگو را می توان از روی همین بو تشخیص داد.

مراکز خرید میگو خشک شور

عکس آپلود نشد.

سفارش میگو خشک از مراکز خرید میگو خشک شور قابل انجام است. خرید این محصول می‌تواند به صورت حضوری و توسط فروشندگان مجاز باشد که این محصول را به صورت حضوری به مصرف کنندگان ارائه می نماید، و یا می تواند به صورت غیر حضوری و توسط فروشگاه های اینترنتی و مجازی انجام گیرد که این محصول را به صورت بسته بندی و یا فله ای در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار می دهند.

در نهایت این خود مصرف کننده است که تصمیم می گیرد که محصول را چگونه و با چه برندی خریداری نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *