عکس آپلود نشد.

میگو خشک بسته بندی در اکثر فروشگاه های کشور و در همه فروشگاه های فروش غذاهای دریایی وجود دارد اما اگر به دنبال تهیه عمده این ماده غذایی دریایی خوشمزه هستید و یا به دنبال تولید کنندگان اصلی آن در کشور هستید باید بگوییم که مناطق جنوبی و شهرهای حاشیه آب های خلیج فارس که مرکز و منبع اصلی صید و توزیع و بسته بندی انواع میگو می باشد، بنابراین اصلی ترین و بزرگترین فروشنده میگو خشک بسته بندی در جنوب کشور به خصوص استان هرمزگان می باشد.

عکس آپلود نشد.

میگو خشک سرشار از ویتامین است

عکس آپلود نشد.

از آنجایی که میگو خشک کربوهیدرات و کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی است، اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، انتخاب ایده‌آلی است. آنتی اکسیدان های موجود در میگو برای سلامتی شما مفید است. این مواد می توانند از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کنند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان آستاگزانتین به جلوگیری از چین و چروک و کاهش آسیب خورشید کمک می کند. میگو همچنین دارای مقدار زیادی سلنیوم است. برخی از مطالعات نشان می دهد که این ماده معدنی از انواع خاصی از سرطان پیشگیری می کند. میگو بیشتر از پروتئین و آب تشکیل شده است. به طور متوسط ​​100 گرم میگو خشک دارای املاح زیر می باشد:

  • کالری: 99
  • چربی: 0.3 گرم
  • کربوهیدرات: 0.2 گرم
  • کلسترول: 189 میلی گرم
  • سدیم: 111 میلی گرم
  • پروتئین: 24 گرم.

سایر ویتامین ها و مواد معدنی میگو خشک عبارتند از:

  • فسفر،
  • مس،
  • فلز،
  • روی،
  • منیزیم
  • کلسیم،
  • پتاسیم،
  • اهن و منگنز.

عواملی که بر قیمت میگو خشک تاثیر دارد

عکس آپلود نشد.

عوامل زیادی بر قیمت میگو خشک تاثیر دارد از جمله این عوامل می توان به کیفیت میگوی مورد نظری که برای خشک کردن استفاده شده است اشاره کرد، هر چه میگوی مورد استفاده برای خشک کردن مرغوب تر باشد میگو خشک نهایی نیز با کیفیت تر و مرغوب تر خواهد بود. معمولاً میگو خشک از میگوهای رشد یافته در سواحل جنوبی و در آب های خلیج فارس و دریای عمان صید می‌شود که این میگوهای یکی از معروف ترین ها پرطرفدارترین میگوها در جهان می باشد و مرغوبیت کیفیت زبان زد می باشد همچنین از میگو های پرورشی در استخرهای پرورش میگو نیز برای تهیه میگو خشک استفاده می شود.

میگوهای پرورشی نیز کیفیت خوبی دارد و در صورتی که با دقت و با فراهم نمودن شرایط مناسب برای میگوها و با تخصص کارشناسان پرورش آبزیان و سخت پوستانی همچون میگو و نیروی کار مجرب صورت بگیرد، میگوهای پرورش یافته نیز از کیفیت و طعم و ظاهر خوبی برخوردار خواهند بود و برای انواع عرضه از جمله میگو خشک مناسب می باشند. میگو خشک بسته بندی باید کامل بدون پوست بوده و همچنین کاملا پاک کرده و تمیز و عاری از هرگونه ضایعات باشد. همچنین باید کاملاً خشک شده و مانند میوه خشک های موجود در بازار باشد در غیر اینصورت از جمله معایب آن محصول به حساب می آید و از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود. همچنین نوع عرضه و بسته‌بندی نیز در کیفیت نهایی و میزان ماندگاری آن موثر خواهد بود.

راز هایی درمورد طبخ میگو خشک

عکس آپلود نشد.

به طور کلی پخت میگو خشک نسبت به میگوی تازه بسیار آسان تر و راحت تر می باشد و دلیل آن این است که به هیچ عنوان بوی زهم و بد نمی دهد، همچنین پوست آن جدا شده و آماده می باشد فقط کافی است میگوها را با آب کاملا شسته و تمیز نمایید و سپس اجازه دهید خشک شود. همچنین می توانید میگو های خشک را برای طعم دار کردن و خوشمزه تر شدن درون آب ولرم قرار داده و با نمک و آبلیمو چند ساعتی خیسانده و طعم‌دار نمایید و پس از آن اضافه آن را خالی کرده و آبکش نمایید و اجازه دهید خشک شود. میگو خشک را می توانید به صورت خوراکی و یا میان وعده نیز میل نمایید.

میگو خشک تمیز و بدون پوست می باشد و فرآیند خشک شدن آن کاملاً بهداشتی و در کارخانه‌های مجهز و تحت نظر کارشناسان صورت گرفته است. بنابراین می‌توانید آن را مانند آجیل نیز اگر علاقه به خوردن خام آن دارید میل نمایید. چرا که میگو خشک به میگو آجیلی نیز مشهور است. همچنین می توانید میگو خشک را با برنج و به صورت میگو پلو و یا به صورت قلیه میگو که غذای محبوب مناطق جنوبی است هم میل کنید. می توانید میگو را به عنوان سوپ میگو که فوق العاده مقوی و خوشمزه است استفاده کنید.

برای طعم دار کردن میگو خشک می‌توانید با نمک و فلفل و ادویه جات و همچنین لیمو و آبلیمو آن را خوشمزه تر کنید. همچنین با اضافه کردن رب گوجه فرنگی و یا چاشتی های خوشمزه دیگری همچون رب انار طعم ترش و شیرین و خوشمزه به آن بدهید و به عنوان خورش میگو با برنج استفاده کنید و از خوشمزه گی و خواص فراوان آن بهره مند شوید.

تامین کننده میگو خشک بسته بندی

عکس آپلود نشد.

تامین کننده میگو خشک بسته بندی در درجه اول تولیدکنندگان اصلی آن در جنوب کشور و در جزایر و شهرهای نزدیک به خلیج فارس و دریای عمان از جمله استان هرمزگان می باشد. آنان روزانه انبوهی از میگوهای با کیفیت و خوشمزه و اصلی پرورش یافته در آب های خلیج فارس و دریای عمان را برای عرضه در بازار های سراسر کشور آماده می کنند و به این ترتیب میگوی اصل پرورش یافته در ایران را به دست تمامی مصرف‌کنندگان و علاقمندان می رسانند.

همچنین عمده فروشان و خریداران عمده انواع غذاها و خوراک های دریایی از جمله میگو خشک درشت و میگو خشک بدون پوست، با خرید از تولیدکنندگان جنوبی در حجم عمده و فریز کردنشان آن را به کارخانجات بسته بندی میگو می‌فروشند و با قیمت مناسب به آنها می فروشند. سپس کارخانه های مورد نظر با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته و نیروی متخصص و کارشناسان مورد نظر میگوها را خشک نموده و برای بسته بندی آماده می نمایند و در بسته بندی های مختلف با حجم ها و اندازه های متفاوت و با قیمت مناسب روانه بازار می نمایند و در اختیار فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مواد غذایی به ویژه فروشگاه های فروش انواع غذاهای دریایی و برخی از سوپرمارکت ها قرار می دهند.

همچنین تولید کننده ها و عمده فروشان و بسیاری دیگر از فروشگاه‌های مواد غذایی با راه اندازی سایت های فروش خود در اینترنت و صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید به توزیع میگو خشک بسته بندی و دیگر انواع میگو از حنله میگو وانامی ریز با کیفیت بالا و قیمت مناسب و با تخفیفات ویژه می پردازند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *